Dieta rozgrzewająca na jesień

Okazuje się, że nasza dieta powinna być uzależniona od pór roku. Zmieniające się temperatury sprawiają, że nasz organizm potrzebuje dostarczania zupełnie innych produktów spożywczych, by zapewnić odpowiednie zdrowie, kondycję i witalność. Nie jest też żadną tajemnicą fakt, że niektóre produkty wychładzają, inne ogrzewają. Na jesień odpowiednia jest zdecydowanie dieta, która uwzględnia właśnie te ogrzewające.

Jesień raczy nas prawdziwym bogactwem produktów sezonowych i właśnie takie powinniśmy spożywać. Ogrom warzyw i owoców zapewni nam energię na mroźne, zimowe wieczory. Potrawy z dużą ilością czosnku i cebuli to podstawa. To właśnie one ochronią nas przed chorobami – tego rodzaju składniki uznawane są za naturalne antybiotyki. Podobnie rzecz ma się zresztą z burakiem, to kolejne warzywo, jakie powinno znaleźć się w codziennym, jesiennym menu.

To, jakie produkty idealnie nadają się na jesień, podpowie nam również dobry dietetyk. Warszawa dysponuje szeroką listą takich specjalistów. My już wiemy, że polecają oni szczególnie kiszonki, bo są one bogactwem witaminy C. Oprócz tego przyda się solidna garść naturalnych ziół i przypraw. Doskonale sprawdzi się imbir, cynamon, kminek, tymianek, pieprz i chrzan.

Unikać należy zaś wszelkich produktów, które wychładzają, a więc owoców cytrusowych, mleka i produktów mlecznych czy cukru. Niestety jesień to pora mniejszej aktywności fizycznej. To właśnie wtedy tak bardzo lubimy leżeć pod ciepłym kocykiem z tabliczką czy batonikiem w ręku. Nie jest to zbyt dobry pomysł, bo o ile jakościowa, gorzka czekolada jest nawet korzystna dla naszego zdrowia, to w zbyt dużej ilości stanie się przyczyna nagromadzenia zbędnych kilogramów.

Dietetyk potwierdza również, że jesienią należy zadbać o większą liczbę posiłków spożywanych na ciepło. Idealne są zupy warzywne i potrawy jednogarnkowe, takie jak leczo. Należy wystrzegać się tych jedzonych na zimno albo schłodzonych. Dotyczy to również napojów – tylko rankiem doskonałym pomysłem jest wypicie szklanki wody z sokiem z cytryny i miodem. W dalszej części dnia powinniśmy raczyć się ciepłą herbatą albo kompotem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*