Samochód jako nośnik reklamy

Kiedy mówimy o reklamie na samochodach, wcale nie mamy na myśli seks ulotek, jakie wsadzane są za wycieraczki tychże pojazdów. Raczej chodzi nam o auto jako nośnik reklamy. Fakt, że w obu przypadkach to kierowca samochodu jest grupą docelową, ale rodzaj przekazu jest zupełnie inny.

Reklama na samochodach zalicza się do reklamy zewnętrznej. To nietypowa forma, która ma być raczej informacyjna aniżeli zwracająca uwagę. Co więcej, przekaz dla uczestników ruchu drogowego nie może rozpraszać. Ma być raczej skromny, krótki i zwięzły. Taki, by odbiorca mógł zapoznać się z nim w maksymalnie kilka sekund, bo głównym celem spędzania czasu w pojeździe mechanicznym jest przecież podróżowanie, a ostrożność musi być zachowana zawsze.

Wystarczy niewielki logotyp firmy, hasło reklamowe, czy choćby dane teleadresowe, by odbiorca je zapamiętał i stał się potencjalnym klientem. Do takich przekazów służą na przykład ramki do tablic rejestracyjnych. Podczas jazdy zwraca na nie uwagę każdy kierowca, bo przecież musi patrzeć na auto jadące przed nim.

Trzeba pamiętać, że reklama na samochodzie ma pewne ograniczenia. Nie można obkleić szyldem reklamowym całego auta, nie można też zaklejać szyb. Przekaz nie może odwracać uwagi kierowców od głównego celu siedzenia za kierownicą. Do tej pory odnotowano już tysiące wypadków na drogach, które spowodowane były właśnie rozproszeniem.

Reklama ma być skromna. Nie musi działać na emocje, nie ma wywoływać impulsu zakupowego. Ma informować i zapadać w pamięć. Niewielkie logo, adres strony internetowej czy numer telefonu zostanie szybko zapamiętany.

Idealną formą są wspomniane już ramki do tablic rejestracyjnych. Sami kierowcy potwierdzają, że na tak małym elemencie reklama ich nie drażni, nie jest zbyt nachalna. Jest na pewno o wiele bardziej skuteczna od wielkoformatowych reklam, które odwracają uwagę od kierowania pojazdem i są zwyczajnie niebezpieczne. Wydaje się logicznym, że jeśli chce się trafić z przekazem do uczestników ruchu drogowego, to forma reklamy musi być przez nich zaakceptowana. Subtelny napis jest jak najbardziej OK.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*