leasing ipad
Biznes i Finanse

Leasing czy subskrypcja — który model biznesowy jest bardziej korzystny?

Przemysł informatyczny mknie do przodu, dostarczając coraz nowszych rozwiązań. Wchodzące na rynek urządzenia mają do zaoferowania więcej niż poprzednicy, ale za innowacyjność i większą wydajność trzeba też zapłacić wyższą kwotę. Dla wielu podmiotów bariera finansowa jest trudna do przeskoczenia, dlatego rezygnują z szansy poprawienia efektywności pracy. Wcale nie muszą jednak tego robić. Opcja subskrypcji daje bowiem dostęp do sprawnego sprzętu z górnej półki.

Leasing – tradycyjny sposób finansowania

Leasing służy finansowaniu działalności długookresowej, stwarzając możliwość wykupienia produktu będącego przedmiotem umowy. Metoda ta posiada jednak liczne ograniczenia. Oczywiście pozwala uniknąć jednorazowego dużego wydatku, ale nie ma opcji wymiany urządzenia na nowsze, nie można też liczyć na wsparcie techniczne i aktualizacje. Jeśli zainteresowana strona chce wziąć w leasing iPad lub inny sprzęt marki Apple, musi mieć świadomość wad tej formy.

Subskrybowanie – model biznesowy stworzony z myślą o ceniących innowacje

Bardziej elastyczne są innowacyjne modele biznesowe, stanowiące odpowiedź na potrzeby nowoczesnych przedsiębiorstw. Mowa o subskrypcji, gwarantującej szereg korzyści. W ramach usługi sprzęt jest ubezpieczony, kwestie formalne ograniczone są do minimum, a fakturę VAT za usługę uwzględnia się w kosztach prowadzenia działalności. Ponadto oprogramowanie można regularnie aktualizować, a o konserwację urządzenia zadba jego dystrybutor, będący właścicielem aparatury.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *