Wiele osób wybierając się na zakupy, ma przygotowaną listę zakupów. Lecz często zdarzają się sytuacje, gdy do naszego koszyka trafiają produkty, których nie planowaliśmy kupić. Przyczyn takiego działania jest wiele, choć w większości przypadków za zakup odpowiada wykorzystany marketing sensoryczny.
Czym jest marketing sensoryczny?
Ludzkie zmysły są niezbędne do normalnego funkcjonowania i odpowiadają za przekazywanie bodźców. Dobrze o tym wiedzą sprzedawcy i producenci, którzy skrupulatnie planują wszelkie działania marketingowe. Stosując marketing sensoryczny, angażują zmysły klienta w celu zwrócenia jego uwagi i zachęcenia go do zakupu oferowanych produktów. Takie działanie jest realizowane na różne sposoby. Dlatego każdemu nie raz zdarzyła się sytuacja, że stanęliśmy przed trudnym wyborem między kilkoma produktami różnych producentów. Jest to moment, w którym kluczową rolę odgrywa odbiór sygnałów, jakie do nas docierają podczas zapoznawania się opakowaniem produktu. Oprócz ochrony zawartości produktu opakowanie ma jasny przekaz, który wpływa na sprzedaż. W wyniku czego zawsze kupujemy produkty, które posiadają schludne opakowania.
Oddziaływanie opakowania na dotyk
Projektowanie opakowań jest złożonym procesem, który składa się z wielu etapów. Powszechnie uznawane jest, że wzrok w ponad 80% wpływa na nasze emocje. Przez co często producenci opakowań i designerzy zwracają szczególną uwagę wyłącznie na walory wizualne i treść. Jest to działanie błędne, ponieważ dzięki nowoczesnej technologii możemy również oddziaływać na dotyk. Jeżeli na początkowym etapie projektowania opakowania uwzględnimy wykorzystanie lakieru sensorycznego, to możemy w ten sposób oddziaływać na dotyk. Lakieru uv 3d pozwala wyróżnić określony obszar zdjęcia i tekstu, który może posiadać gładką lub szorstką powierzchnię. Podczas kontaktu z takim opakowaniem możemy poczuć treść, jaką chce nam przekazać producent. Dlatego jest to ciekawy sposób, żeby wzmocnić marketing sensorycznych naszych produktów.