Nie ma wątpliwości, że produkt widoczny i estetycznie ułożony na sklepowych półkach, sprzeda się szybciej. Klienci są wzrokowcami, nie zawsze patrzą na promocje, ale bardzo często wybierają rzeczy, które są na wysokości ich oczu. Pewne jest, że właściwa ekspozycja towaru pozwoli przynieść o wiele większe zyski.
Podobnie jest z dostępem do produktów. Zastanów się, czy zawsze schylasz się nisko albo sięgasz wysoko po produkt, tylko dlatego, że jest on nieco tańszy? Jesteśmy pewni, że nie. Produkty, które zostają podsunięte klientowi pod nos, sprzedają się od razu, bez względu na cenę i jakość. Oczywiście nie jest to standard, bo są również grupy klientów indywidualnych. Ci zawsze wybiorą ulubioną i sprawdzoną markę. Nam chodzi tutaj jednak o cel, jakim jest pozyskanie nowych klientów i kojarzenie marki.
Patrząc na wielorakość asortymentu, jaki jest oferowany w różnych punktach handlowych, trzeba mieć na uwadze, że jego ekspozycja będzie inna. W kioskach idealnym rozwiązaniem będzie stojak na gazety, dzięki czemu klient będzie miał prosty i komfortowy dostęp do ulubionej prasy. Takie stojaki są również wykorzystywane na targach, konferencjach czy w siedzibach firm – umieszcza się na nich katalogi, ulotki czy broszury, których zadaniem jest zainteresowanie potencjalnych klientów oraz ich informowanie.
Czy można mówić o skutecznych formach reklamy w miejscu sprzedaży? Oczywiście, że tak, ale nie ma jednego schematu. Taki zawsze należy dobierać indywidualnie. Liczyć się będzie branża, oferowane produkty, oczekiwania i tendencje zakupowe grupy docelowej. Ważne są też warunki w punkcie sprzedaży oraz czynniki, na jakie może pozwolić sobie przedsiębiorca.
Zaleca się korzystanie ze sprawdzonych sposobów, ale w jak najbardziej nowoczesnej wersji. Niech stojak na gazety rzeczywiście przyciąga uwagę klienta. Niech będzie estetyczny i zgodny z obecnymi trendami, jakie dotyczą wyposażenia wnętrz. Zaniedbany czy nabyty dawno temu raczej przyczyni się tylko do wywołania odwrotnego skutku.