Fitness
Ciekawostki Zdrowie i Uroda

Gimnastyka dla kobiet w ciąży

Uznaje się, że ciąża to nie choroba i właśnie dlatego kobiety, które cieszą się dobrym zdrowiem w stanie błogosławionym nie powinny zaprzestawać aktywności fizycznej, przede wszystkim wtedy jeśli do tej pory lubiły uprawiać sport.

Jeśli nie ma co do tego żadnych przeciwwskazań medycznych to kobiety w ciąży bez żadnych obaw mogą uczęszczać na przykład na fitness. Tego rodzaju gimnastyka dla kobiet w ciąży będzie odbywała się biorąc pod uwagę specjalny zestaw ćwiczeń. Przede wszystkim profesjonalny trener, który ukończył kurs instruktora fitness dobierze każdą partię treningu tak, by kondycja ciężarnych ulegała poprawie, bez jakichkolwiek niekorzystnych czynników.

Najlepiej jest, kiedy trener zwraca szczególna uwagę na ćwiczenia wzmacniające, rozluźniające oraz rozciągające ? w wielu przypadkach pomogą one jeszcze lepiej przygotować kobietę do porodu. Zazwyczaj stosuje się w takich przypadkach trening z zakresu fitness z wyraźnym połączeniem elementów jogi, pilatess oraz ćwiczeń, które wpływać będą na dobry stan kręgosłupa. Co więcej, zwraca się również uwagę na ćwiczenia, które usprawniać będą mięśnie Kegla.

Przeważnie gimnastyka dla ciężarnych przeprowadzana jest w miłej i przyjaznej atmosferze, w niewielkich grupach i dyskretnych warunkach. Chodzi tutaj o jak najlepszy komfort kobiet w ciąży tak, aby nie tylko wpływały one na swoje ciało, ale również się relaksowały. Niejedna z nich zauważa pierwsze efekty już po koło miesiącu ćwiczeń. Dzięki temu poród przebiega sprawniej a kobieta ma więcej siły, by przeżyć ten moment jak najbardziej świadomie i w jak najmniejszym bólu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *