Spotify jest jedną z najpopularniejszych platform muzycznych, która działa od 2006 roku i dysponuje w swoich zasobach ogromną bazą utworów. W wyniku czego jest on miejscem, w którym prowadzą swoje działania artyści z całego świata. Dlatego z myślą o rosnącej popularności streamingu działa narzędzie Spotify for Artists, które niesie za sobą szereg nowych możliwości.
Działania artystów podczas pandemii
W dobie pandemii nastąpił wzrost zainteresowania działaniami w sieci. Przykładem tego mogą być liczne aktywności artystów, którzy w tym trudnym czasie nie poddawali się i chcieli być w stałym kontakcie ze swoimi fanami. Ze względu na brak możliwości organizowania koncertów i promocji płyt artyści byli zmuszeni przenieść swoje działania do świata cyfrowego. Stąd wzrosła również aktywność użytkowników w serwisach z muzyką online, wśród których znajduje się Spotify.
Jako że Spotify cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród artystów, to wielu z nich postanowiło zintensyfikować działania w tym obszarze. Zarabianie na Spotify poprzez publikację swoich utworów dla wielu z nich w ostatnim czasie mogło okazać się strzałem w dziesiątkę. Jednak żeby mówić o sukcesie należy wykonać dokładną analizę, która jest możliwa dzięki narzędziu Spotify for Artists.
Na czym polega Spotify for Artists?
Spotify for Artist jest praktycznym rozwiązaniem, które pozwala w jednym miejscu zgromadzić artystów i ich menadżerów oraz wydawców i dystrybutorów. Po akceptacji zaproszenia od Spotify do tego narzędzia każdy z nich ma dostęp do możliwości i danych marketingowych. Kluczowe jest zarządzanie profilem z poziomu narzędzia, dzięki czemu możemy wybierać utwory, które występować w playlistach. Skorzystanie z narzędzia jest możliwe po akceptacji w ciągu 21 dni zaproszenia, które otrzymaliśmy od Spotify. Dlatego nie ma tutaj co zwlekać z podjęciem decyzji.